Onsdag, 17 Oktober 2018
Artikelindeks
Den røde tråd
Målsætning
Økonomi & udvikling
Engagerede forældre
Hvordan inddrager vi forældrene?
Fodboldopdragelse
Klar til kamp
Holdopdeling
God teknik - kvalitetsmærket
Frafald - hvad kan I forældre gøre
Træneren
Sådan udvikler vi spillerne
Vil I være med til at præge udviklingen?
Alle sider

Klar til kamp


En god fodboldspiller skal have varieret kost. I hvert eneste måltid bør der være proteiner. Proteiner er ikke mindst vigtige for børn og unge mennesker. Der skal også være kulhydrater, som giver energi, fedtstoffer af hensyn til den faste legemsvarme, samt visse nødvendige vitaminer. Grøntsager hjælper til den rigtige fordøjelse. Vi har lavet en liste over de mest sunde ting for en fodboldspiller.

• Brød, kartofler, bananer, spaghetti, pasta og bønner indeholder stivelse (kulhydrater)

• Fløde, smør og nødder er rig på fedtstoffer

• Kød, fisk, ost og æg indeholder mange proteiner.

• Chokolade og mælk indeholder proteiner, fedt og kulhydrater.

• Grøntsager indeholder vitaminer.

• Syltetøj, honning, æbler og rosiner indeholder kulhydrater.

• Et ungt menneske, der skal være i god fysisk form, bør sove mindst 8 eller 10 timer om natten. Vil man sikre sig en god nattesøvn er det en fordel at gå i seng ved den samme tid hver aften.

For at opnå en god kondition, kræver det altså udover træning, rigtig god mad og masser af søvn.