Krav om mundbind

Skrevet af Fårevejle Boldklub den 29-09-20 i Nyheder

Fra den 19. september kl. 12.00 er forsamlingsforbuddet nedsat til maksimalt 50 personer. Det betyder, at der maks. må være 50 aktive personer involveret i træning, kampe og stævner i fodboldens verden. Aktive personer tæller spillere, udskiftere, trænere, dommere og frivillige, der er involveret i aktiviteten.

I forbindelse med kampe og stævner kan der dog fortsat gøres brug af dispensationen fra forsamlingsforbuddet, så i alt 500 personer må være samlet.
Det er dog vigtigt, at tilskuere kun opholder sig i afmærkede tilskuerområder, at der er minimum 2 kvadratmeter per person i tilskuerarealet, at der er minimum 1 meters afstand mellem hver tilskuer, og at alle tilskuere sidder ned på stole, hvis der ikke er en fast tribune.

Klubhusets cafeteria underlagt samme retningslinjer som restaurationsbranchen. Det betyder, at vores gæster (også spillere) i klubhuset skal bære mundbind, når man er stående, fx står i kø ved kassen eller går på toilettet.
Det kan virke ulogisk, hvis man lige har dyrket motion sammen uden mundbind, men det er vilkårene. Samtidig gælder kravet om, at man skal lukke senest klokken 22.
Derudover skal der være skærpet fokus på overholdelse af kravet om 1 meters afstand (næse-til-næse)